فروشندگان لباس و برخی موارد مهم!

ترفنده های جذب مشتری لباس

۱٫اطلاعات و دانش نسبت به پوشاکی که میفروشید:

اگر از لباسی که میفروشید اطلاعات و دانش کمی دارید ، توصیه می کنیم کمی تغییر روش دهید. دانستن اطلاعات پایه مانند سایز و جنس و مدل برای یک فروشنده کافی نیست . باید کمی وارد جزییات شوید و در مورد حوضه ی فروشتان تحقیقات بیشتری انجام دهید.این اطلاعات و دانش در مرور زمان هم به فروش شما و هم به پیشرفت شما کمک می کند . شاید در نگاه اول دانستن خواص الیاف تشکیل دهنده و یا نحوه ی تولید یک پوشاک  امری بیهوده باشد . ولی طبق تجربه افرادی که از فروشندگی توانسته اند کسب و کار حرفه ای راه اندازی کنند ، این یک امر ضروری می باشد و هر چه دانش شما فراتر می رود ، راه های بیشتری به روی شما گشوده می شود.

2.سود کم فروش بیشتر تنها یک شعار نیست:

این سخن را زیاد شنیده اید : سود کمتر ، فروش بیشتر . ولی آیا روی آن تأمل کافی داشته اید؟ خیلی از فروشندگان سود ۱۵۰ درصد را سود کم می دانند و هزینه ها را بهانه می کنند سخنشان اینست که کمتر از این سود برایمان به صرفه نیست . البته در بعضی مواقع حق دارند. چون تامین اجاره بها و هزینه های جانبی امری مشکل است. اما تا جایی که به چشم دیده ام اکثر این فروشگاه ها به جایی نرسیده و یا با شکست مواجه شدند یا اینکه پیشرفتی در کارشان حاصل نشده. اما یک سود مناسب چگونه است؟ با مخارج چه باید کرد؟ زمانی به پاسخ این سوالات خواهید رسید که این این راه را مورد آزمایش قرار دهید. کمی زمان می برد ولی نتیجه ی آن حتمیست.

3.کیفیت را فدای رقابت نکنید (جنس خوب روی زمین نمی ماند )

تقریبا همگی با این جمله معروف آشنا هستیم : (جنس خوب روی زمین نمی ماند ) به جرأت می توان گفت که از جمله های ناب در این کار است. این مثلی است که از قدیم تا به امروز کاربرد داشته و اگر کسی به آن جامع عمل بپوشاند خواهد دید که در رکود بازار نیز می تواند کاسبی مناسبی داشته باشد. کیفیت می تواند ضامنی برای یک فروشگاه و یک راه تبلیغ برای آن باشد.درست است که رقابت امری مهم برای یک فروشگاه است ولی کیفیت از اهمیت بیشتری برخوردار است. مرغوبیت یک لباس ، باعث می شود که نام فروشگاه بر سر زبان ها بیافتد و موقعیت مناسبی را برای فروشنده ایجاد نماید.

4.مشتری را معذب نکنید:

برخی از فروشندگان خیال می کنند که با دوره کردن مشتری می توانند فروش خود را بالاببرند. البته شاید برخی از مشتری ها را که خجالتی هستند را راضی به خرید کنند ولی دیگر خبری از مشتری ثابت نیست و  اکثر مشتری ها قبل از بازدید از تمامی کالاها پا به فرار می گذارند. البته اشتباه نکنید ، راهنمایی و ایجاد حس خوب با کلمات مناسب خیلی با این بحث فرق دارد. معذب کردن مشتری یعنی ایجاد الزام برای خرید و بیش از اندازه سخنوری کردن.

5.چینش و ظاهر فروشگاهتان:

سعی کنید در چینش فروشگاهتان دقت کافی داشته باشید و از افراد با تجربه مشورت بگیرید. چینش یک فروشگاه از اولویت هایی است که تأثیر زیادی روی فروش می گذارد. استفاده از متد های روانشانسی می تواند کمک شایانی به این کار نماید. نکته زیر هم می تواند به شما در این امر کمک کند.

نمونه ای از چینش فروشگاه لباس

6.خود را جای مشتری بگذارید:

اگر می خواهید فروشنده ی کاملی باشید ، کافیست خود را جای مشتری فرض کنید . زمانی که وارد یک فروشگاه می شوید چه مواردی نظر شما را جلب می کند ؟دوست دارید فروشنده چطور با شما رفتار کند ؟ چه نوع چینشی به شما در انتخابتان کمک می کند؟ البته پاسخ  این سوالات در مردان و زنان همیشه مشترک نیست و توصیه می شود از جنس مخالفتان هم این سوالات را بپرسید .

جذب مشتری

7.با خلاقیت ، چند قدم جلوتر باشید:

شما نیز اگر به فروشگاهی مراجعه نمایید و ابتکار جالبی در فروشگاه مشاهده کنید ، شک نکنید نام فروشگاه در ذهن شما هک خواهد شد و در خرید بعدی ، اولین جایی که به ذهنتان برای خربد خطور کند ، همان فروشگاه می باشد. پس با خلاقیت دو هیچ جلو خواهید افتاد. کافیست با خود خلوت کرده و از هوش سرشار خود ایده های جدید را استخراج نمایید.

خلاقیت

8.سخن پایانی:

اینها مواردی اندک از نکات بی شمار برای( فروشندگان لباس ) است و عمل به آنها موجب می شود در این راه پیشرفت کنید. ممکن است بسیاری از این نکات را عملی کرده باشید ولی نتیجه ی مطلوب را نگرفته باشید توصیه می کنیم روی خواسته خود پافشاری کنید ، کار نشد ندارد. موارد ذکر شده برگرفته از سخنان فروشندگان پوشاک موفق و چکیده ی مختصر تجربیات آنهاست . امیدوارم در راهی که قدم بر میدارید همیشه موفق و سربلند باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *